Game Maker ile Oyun Geliştirme

Yaş: 13-17
Kurs Süresi: 6 ay
Ders Süresi:  2 ders(60″+60″)/hafta
Seviye: İleri
Format: Çevrimiçi-Online
Dil: Türkçe

Kurs Hakkında

GameMaker, YoYo Games’in, oyunların üretimini kolaylaştıran, kullanımı kolay bir 2 boyutlu oyun oluşturma yazılımıdır. Sürükle ve bırak işlevi kullanılarak C++ gibi karmaşık programlama dillerini öğrenmek zorunda kalmadan herkesin kolayca oyun geliştirmesine olanak sağlamak için tasarlanmıştır. Sürükle ve bırak işlevi, kullanıcının oyun sırasında gerçekleşecek eylemleri ve ifadeleri temsil eden simgeleri ekranda görsel olarak düzenleyerek oyunlar oluşturmasına olanak tanır. GameMaker ayrıca GameMaker Language veya kısaca GML adlı yerleşik bir programlama diline sahiptir. GML, kullanıcıların oyun sırasında çalıştırılacak kodu yazmalarına olanak tanır. Tüm sürükle ve bırak işlemleri aslında bu GML kodundan oluşur. GameMaker öncelikle 2B oyunlar için tasarlanmıştır ve özelliklerinin ve işlevlerinin çoğu 2B oyun oluşturma için tasarlanmıştır. Ancak GameMaker’ın 3B oyunlar oluşturma yeteneği ve buna adanmış bir dizi işlevi de vardır.

GameMaker ücretsizdir ve hem PC’de hem de Mac’te çalışır!

Kurs Hedefleri

  • Gelecekte yapacağınız oyunlar için kullanabileceğiniz sağlam bir platform motoru geliştireceksiniz.
  • Hızlı kiremit tabanlı çarpışmaları nasıl yapacağınızı öğrenecek ve bunu kendi oyunlarınıza dahil etme becerisine sahip olacaksınız.
  • Oyundaki herhangi bir nesnenin kullanabileceği özelleştirilebilir bir aydınlatma sistemini nasıl uygulayacağınızı öğreneceksiniz.
  • Çevre ile etkileşime giren özel parçacıkların nasıl oluşturulacağını öğreneceksiniz.
  • Bir Finite State Machine yapmayı öğrenecek ve onu oyuncunuzu ve düşmanlarınızı verimli bir şekilde kontrol etmek için kullanacaksınız.
  • Saldırıları, oyuncu tuzaklarını, kameraları, geçişleri, puanları kaydetmeyi, özel araç ipuçlarını, ekran titremesini ve daha fazlasını nasıl uygulayacağınızı öğreneceksiniz.

Kurs İçeriği

1: Variables
2: Conditionals
3: Drawing
4: Drawing Continued
5: Keyboard Input and Simple Movement
6: Objects and Events
7: Sprites
8: Health, Lives, and Score
9: Mouse
10: Alarms
11: Collisions
12: Rooms
13: Backgrounds
14: Sounds and Music
15: Splash Screens and Menu
16: Random
17: More Movement (Basic AI)
18: INI Files
19: Effects
20: Loops
21: Arrays
22: ds_lists
23: Paths
24: Scripts
25: Hints and Tips
26: Creating a Game – Outline
27: Creating a Game – Sprites
28: Creating a Game – Sounds
29: Creating a Game – Backgrounds
30: Creating a Game – Paths
31: Creating a Game – Fonts
32: Creating a Game – Scripts
33: Creating a Game – Parent Objects
34: Creating a Game – Objects
35: Creating a Game – Rooms
36: Creating a Game – Progress Sheet
37: Creating a Game – Marking Guide
38: Creating a Game – End of Projects Assignments
39: End of Project Test

Öğretmen

Oyun Projeleri

Jet Pack
Darts
Platform Game
Bomber
Match 3
Tower Defense

Salih BALTALI

17 yıldan beri yüzlerce öğrenciye programlama öğretmiştir. Bu alanda yüksek lisans yapmış, programlama öğretimi üzerine kitaplar yayınlamıştır. Öğrenme ve öğretme hevesi hiç bitmeyen öğretmenimiz veri bilimi ve oyun programlama alanlarına özel ilgi duymaktadır.

Öğrenci Çalışmaları

Aşağıda öğrencilerin yaptığı bazı animasyon ve oyunlara ait görseller bulunmaktadır. Kurs süresince her hafta bu tür ürünler yapılmaktadır. Bu çalışmalar sosyal medya hesaplarımızdan teşvik amaçlı paylaşılmaktadır.