Construct 3 ile Oyun Geliştirme

Yaş: 9-12
Kurs Süresi: 6 ay
Ders Süresi: 2 ders(60″+60″)/hafta

Seviye:
Başlangıç
Format: Online-Canlı
Dil: Türkçe

Kurs Hakkında

Construct 3, bulmacalar, platform oyunları, rol yapma oyunları (RPG’ler), FPS oyunları, yarış oyunları ve hatta hikaye kitapları gibi kendi oyunlarınızı tasarlamak ve oluşturmak için kullanılabilen bir 2D oyun motorudur. Construct 3, fizik tabanlı oyunlar oluşturmak için Box2D fizik motorunu da içerir. Geliştirme ortamı, hem çevrimiçi hem de çevrimdışı dosya kaydetme özelliğine sahip bir tarayıcıda çalışır, bu nedenle Chrome ve Android dahil olmak üzere hemen hemen her işletim sisteminde kullanılabilir.

Construct programlama bilmeyen kişilerin görsel olarak çabucak oyun geliştirebilmesini sağlar. Davranışlara, olaylara ve eylemlere dayalı bir görsel düzenleyici ve mantık sistemi kullanarak sürükle ve bırak yöntemiyle oyunların ve uygulamaların hızlı bir şekilde oluşturulmasını sağlayan, öncelikle programcı olmayanlar için tasarlanmıştır. 

Construct 3 ile HTML5, Steam, iOS, Android, Windows, Mac, Linux, Windows UWP, Facebook ve Xbox One gibi platformlara oyun çıkarabilirsiniz. Oyunlar, mobil dokunmatik ekranlarda çoklu dokunmanın yanı sıra fareden, klavyeden ve hatta bir oyun kumandasından girdi alabilir.

Kurs Hedefleri

  • Construct 3 oyun motorunu kullanarak basit bir oyun tasarlamayı, inşa etmeyi ve yayınlamayı öğreneceksiniz.
  • 2 boyutlu oyun geliştirme araçları, teknikleri ve terminolojisi ile uygulamalı deneyim kazanacaksınız.
  • Bir video oyununun nasıl bir araya getirildiğine ilişkin temel bilgileri öğreneceksiniz.
  • Kapsamlı kodlamaya ihtiyaç duymadan oyunlar geliştireceksiniz.
  • Oyun mekaniğini nasıl kuracağınızı bileceksiniz.

Kurs İçeriği

  • Basit Bir Oyunu İnceleme
  • Bilgi Girişi ve Çıkışı
  • Olaylar ve Aksiyonlar
  • Veri Türleri ve Değişkenler
  • Diziler
  • Oyuncu İhtiyaçları
  • Oyun Mekanikleri
  • Bir Oyunun Yaşam Döngüsü
  • Bilişimsel Düşünme
  • Akış Diyagramları
  • Karar Yapıları
  • Fonksiyonlar ve Prosedürler
  • Kütüphane Kullanımı
  • Değişken Adlandırma Kuralları
  • Oyunu Yayınlama
  • Geliştirmeler ve Geri Bildirimler

Oyun Projeleri

  • Breakout Game

  • Platformer Game

  • Space-Shooter Game

  • Battle Tank Game

  • Space Arcade Game

  • Puzzle Game

  • Tower Defense Game

Öğretmen

Salih BALTALI

17 yıldan beri yüzlerce öğrenciye programlama öğretmiştir. Bu alanda yüksek lisans yapmış, programlama öğretimi üzerine kitaplar yayınlamıştır. Öğretmenimiz veri bilimi ve oyun programlama alanlarına özel ilgi duymaktadır.

Öğrenci Çalışmaları

Aşağıda öğrencilerin yaptığı bazı animasyon ve oyunlara ait görseller bulunmaktadır. Kurs süresince her hafta bu tür ürünler yapılmaktadır. Bu çalışmalar sosyal medya hesaplarımızdan teşvik amaçlı paylaşılmaktadır.